PR: Tid til en nye Playbook?

Når din pr resultater afhænger temmelig meget på om din nyhed bliver brugt i en avisklumme eller på en radio talkshow, kan du være klar til en frisk tilgang.
Hvorfor ikke skyde for en 1-2 PR punch?
Først fokusere skarpt på de eksterne målgrupper, der spiller en stor rolle i, hvor succesfuld en forretning, non-profit eller association manager vil du være.
Og for det andet bruger proaktiv pr blueprint skitseret nedenfor til at hjælpe dig med at overtale dem vigtige uden for interessenter til din tankegang. Derefter flytte dem til at træffe foranstaltninger, der fører til succes af din afdeling, afdeling eller et datterselskab.
Du har brug for en enkel plan–den grundlæggende forudsætning af PR, da det viser sig–der fÃ¥r alle, der arbejder mod de samme eksterne publikum adfærd, og sætter din pr indsats tilbage pÃ¥ sporet.
Her er opskriften:
“Mennesker handle pÃ¥ deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. NÃ¥r vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nÃ¥, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel pÃ¥virker organisationen mest, public relations mission er fuldført.”
Og her er en god måde at sætte denne handleplan arbejde i organisationen, som du forfølger eksterne publikum adfærd, der fører direkte til at nå dine mål.
Af den måde, taler jeg om ændringer i adfærd som velkommen bounces i showroom besøg, samfundsledere begynder at søge dig ud; medlemskab programmer på fremmarch, gæsterne begynder at foretage gentagne køb; organisationer foreslår strategiske alliancer og joint ventures; udsigterne begyndt at gøre forretninger med dig; politikere og lovgivere uventet visning dig som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit eller association samfund; og endda kapital givere eller angive kilder begynder at se din vej.
Komme i gang ved at sidde ned og faktisk notering dem uden for publikum i jeres, der opfører sig på måder, der hjælpe eller hindre dig i at nå dine mål. Derefter prioritere dem af virkningerne alvorligheden og begynde at arbejde med målgruppen i første omgang på din liste.
Selvfølgelig er du sandsynligvis data-udfordret fordi du er ikke bestemt, hvor de fleste medlemmer af nøglen uden for publikum opfatter din organisation.
Der er en god chance for du ikke har budget til at rumme faglige inspektionsarbejde. Så skal du og din PR kolleger (de skal være helt fortrolig med opfattelse og adfærd) overvåge disse opfattelser dig selv.
Interagere med medlemmer af det uden for publikum ved at stille spørgsmÃ¥l som “har du nogensinde haft kontakt med nogen fra vores organisation? Var det en tilfredsstillende oplevelse? Er du fortrolig med vores tjenester eller produkter?” Blive opmærksom pÃ¥ negative udtalelser, især tøvende eller undvigende svar. Watch omhyggeligt for falske antagelser, usandheder, misforstÃ¥elser, unøjagtigheder og potentielt skadelige rygter. Nogen der skal rettes, fordi erfaringen viser de normalt føre til negative adfærd.
Så fordi det indlysende mål her er at korrigere disse samme usandheder, unøjagtigheder, misforståelser og falske forudsætninger, du nu vælge den specifikke opfattelse skal ændres, og der bliver dit pr mål.
Men en PR mÃ¥l uden en strategi til at vise dig hvordan du kommer derhen, er ligesom en bratwurst uden løg. Thats hvorfor du skal vælge en af tre strategier specielt designet til at skabe opfattelsen eller mening hvor der kan være ingen, eller ændre eksisterende opfattelse, eller en skærpelse. Udfordringen her (en lille en) er at sikre, at mÃ¥let og dens strategi matcher hinanden. Du ville ikke vil vælge “ændre eksisterende perception” HvornÃ¥r nuværende opfattelse er bare ret, tyder pÃ¥ en “styrke” strategi.
Nu er det din writer’s tænde til at forberede en overbevisende budskab omhyggeligt designet til at ændre din vigtigste mÃ¥lgruppe opfattelse, som krævet af din pr mÃ¥l.
Det kan være at kombinere din korrigerende besked med en anden nyhedsinteresse annonceringen af et nyt produkt, service eller medarbejder vil låne mere troværdig ved ikke lægge for megen vægt korrektion.
Den nye besked skal være meget klart om, hvilken opfattelse behov for afklaring eller korrektion, og hvorfor. Din fakta skal være sandfærdige og din position skal være logisk forklares og troværdigt, hvis det er at holde opmærksomhed fra medlemmer af denne målgruppe, og faktisk flytte opfattelsen i din retning. Med andre ord, skal dit budskab være overbevisende.
Nu du vælger din “lastdyr”, kommunikation taktik du vil udnytte for at bære din overbevisende nye tanker opmærksom pÃ¥ denne eksterne mÃ¥lgruppe.
Heldigvis, listen over taktik er lang. Det omfatter breve til redaktøren, brochurer, pressemeddelelser og taler. Eller du kan vælge radio og avis interviews, personlige kontakter, facilitet ture eller kunde briefinger. Der er dusinvis i vente og kravet om eneste valg er at dem, du vælger har en rekord for at nå mennesker, ligesom medlemmerne af dine vigtigste målgruppe.
Dem omkring dig vil snart spørge, hvis nogen fremskridt. Selvfølgelig vil du allerede være hÃ¥rdt arbejde remonitoring opfattelser blandt target publikum medlemmer. Bruger spørgsmÃ¥l svarende til dem, der anvendes under sessionen tidligere overvÃ¥gning, vil du nu se nøje for tegn pÃ¥, at publikum opfattelser begyndt at bevæge sig som du ønsker dem til at flytte…
Heldigvis kan du altid fremskynde processen, ved at tilføje mere kommunikation taktik, og ved at øge deres frekvenser.
Men som denne artikel foreslår, opbygge din PR playbook omkring kommunikation taktik er selvdestruktiv. Brug i stedet din taktik som oprindeligt beregnet til at transportere meddelelser. Hvad skal komme først er en aggressiv pr plan såsom som skitseret ovenfor at mål centrale interessenter opførsel ændre fører direkte til at opnå din afdeling, afdeling eller subsidiær mål.
udgangen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *