Yahoo erhverver populære adfærdsmæssige annonce firma

Yahoo inc, California-baseret søgemaskinen, meddelte for nylig, at det har købt BlueLithium, den femte største online annoncenetværk i USA for $300 millioner, med mål at kapre den nogensinde populære marked af adfærdsmæssige annoncemålretning.

Med denne aftale, vil Yahoos nuværende adfærdsmæssige annoncemålretning indsats, primært rettet mod brugere af Yahoo mail og Yahoo travel, blive styrket af Bluelithium’s tracking teknologi, designet til nul i på forbrugernes præferencer, som de navigerer et websted, som tillades en mere fokuseret målretning af annoncevisning af en virksomhed eller i dette tilfælde, en søgemaskine.

Denne sporing evne er muliggjort af brugen af cookies — små pakker af data, der registreres brugerbesøg og vaner på visse steder, og over tid, gøre det muligt for hjemmesider at målrette deres annoncer mod specifikke demografi inden for deres kundeunderlag.

Ifølge Yahoo News, www.news.yahoo.com) senior vice president for Yahoo Publisher Network, Todd Teresi, svarede dette køb af den tre-årige, invitation-only BlueLithium network via telefon ved at sige, at dette (køb) “vil give os () Yahoo) evne til at (levere) mere relevante reklamer til forbrugerne ikke kun i Yahoo netværket, men også fra nettet.”

Yahoos brugerbase på mere end 250 millioner forventes at høj grad udvide med tilsætning af Bluelithiums næsten 120 millioner brugere, og de geo-targeting kapaciteter af den ny tracking teknologi vil tillade disse brugere til at forbinde til online kundesegmenter, er skræddersyet til deres særlige interesser, og i nogle tilfælde, beliggenhed byder marketingfolk, der tilbyder produkter og tjenesteydelser.

Søgemaskineoptimering, hvilke mål opførsel af internetbrugere via brugen af søgte nøgleord og andre relaterede metoder, vil sandsynligvis se fordele fra den nyere slags adfærdsmæssige marketing teknologi, da det vil give en klar og mere definerede anvendelsesområde af en persons søgepræferencer og foretrukne websteder.

Det forlyder, at denne overtagelse af BlueLithium forventes at være afsluttet i fjerde kvartal i år, indtil myndighedsgodkendelse og andre betingelser.

En tanke omkring “Yahoo erhverver populære adfærdsmæssige annonce firma

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *